Πρώτες μέρες στο σχολείο

Top-Tips-For-Starting-School-For-The-First-Time

Σημαντικό ρόλο στην έναρξη και προσαρμογή των παιδιών στο Νηπιαγωγείο παίζει ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η προετοιμασία τόσο των παιδιών όσο και των γονιών. Στόχος της προετοιμασίας είναι να βοηθηθούν τα παιδιά και οι γονείς να επεξεργαστούν το άγχος του αποχωρισμού όσο το δυνατόν ευκολότερα.

 

Όπως είναι γνωστό, οι γονείς το πρώτο διάστημα ένταξης και προσαρμογής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο κατέχονται από αγωνία και άγχος και το πώς Θα προσαρμοστεί το παιδί, κάτω από ποίες συνθήκες Θα βρεθεί κ.λπ. άγχος το οποίο είναι δικαιολογημένο ειδικά την πρώτη φορά που αποχωρίζονται από το παιδί τους.  

Ακόμα και η μητέρα από τη μεριά της μπορεί να έχει συναισθήματα ενοχής καθώς και τύψεις για την ανεπάρκεια της να φροντίσει το παιδί της με βάση τα καθιερωμένα πρότυπα της μητέρας, να παραμείνει δηλαδή στο σπίτι κοντά στο παιδί και να το μεγαλώσει η ίδια.

 Πολλοί γονείς φοβούνται ότι η παιδαγωγός δε μπορεί πιθανά να έχει ξεχωριστό ενδιαφέρόν για κάθε παιδί όταν υπάρχουν τόσα πολλά να προσέχει και ότι κάποιο παιδί είναι αυτό που θα χάσει και αυτό είναι το δικό τους.

Γονείς λοιπόν και παιδιά στη φάση αυτή του αποχωρισμού έχουν ν’ αντιμετωπίσουν ένα ισχυρό πρόβλημα που η ένταση και η διάρκεια του εξαρτώνται και από άλλους παράγοντες όπως η προσωπικότητα των γονιών, η ηλικία των παιδιών και οι σχέσεις γονιών-παιδιών.

Σίγουρα η προσαρμογή των παιδιών στο καινούριο περιβάλλον αλλά και των γονέων στις πρωτόγνωρες εμπειρίες που βιώνουν χρειάζεται υπομονή και θέληση από όλες τις πλευρές. Να θυμάστε πάντα ότι το κλειδί στην προσαρμογή είναι η σωστή επικοινωνία μεταξύ σχολείου-οικογένειας-παιδιού.

 Ας προσέξουμε λοιπόν τα παρακάτω, για μια σωστή προετοιμασία των δύο πλευρών, που μπορούν άνετα να εφαρμοστούν στην πράξη.

  • Είναι σημαντικό να γνώρίζει ο γονιός ότι το μικρό παιδί είναι φυσικό ν’ αντιδράσει από τις πρώτες μέρες και ότι πολλά παίδιά χρειάζονται ένα αρκετό χρονικό διάστημα γιά να προσαρμοστούν.
  • Η ένταξη του παιδιού στο καινούργιο περιβάλλον δεν πρέπει να παρουσιαστεί σα τιμωρία ή εγκατάλειψη αλλά σαν μια δυνατότητα να μάθει κάτι καινούργιο και να παίζει με τα άλλα παιδιά: να κοινωνικοποιηθεί.
  • Η ένταξη του παιδιού να γίνει σε περίοδο που το παιδί δε Θα αντιμετωπίζει θέματα υγείας για να μη χρειασθεί μετά από λίγες μέρες να παραμείνει σπίτι.
  • Η συμπεριφορά των γονιών στις αντιδράσεις του παιδιού κατά τη διάρκεια της προσαρμογής του χρειάζεται να είναι σταθερή. Αυτό εξαρτάται φυσικά από την ιδιαιτερότητα του παιδιού, στο στάδιο ανάπτυξης του κ.λπ. Εάν π.χ το παιδί τις πρώτες μέρες ή μετά από κάποιο χρονικό διάστημα αρνηθεί να πάει στο Νηπιαγωγείο οι γονείς δε θα το κρατήσουν σπίτι αλλά θα εξακολουθήσουν να το πηγαίνουν σταθερά.

Σπουδαίο ρολο παίζει και η αποψη που εχει δημιουργησει το παιδι σχετικά με το σχολειο και το δασκαλο. Όταν το παιδι ακουει απειλες τυπου: «ασε να πας στο σχολέιο να σε τιμωρήσουν» ή όταν ο δάσκαλος ή οι δασκάλες περιγράφονται σαν παμπούλες: « άμα το κάνεις αυτό η δασκάλα θα σε τιμωρήσει», καθόλου δε θα βοηθιέται να ενταχθεί ομαλά. Αντίθετα αν το παιδί μάθει ότι το σχολείο είναι ένας χώρος που μπορέι να παίξει με τους φίλους του περνά τη μέρα του παίζοντας και μαθαίνοντας ένα σωρό πράγματα από ένα στοργικό ενήλικο φίλο, θα νιώσει άνετα και θα περιμένει με ευχάριστη ανυπομονησία την έναρξη του σχολείου. Το παιδί πρέπει να νιώσει τυχερό και περήφανο.

 

No comments yet»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: