Η γωνιά της δασκαλας!

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας ήταν πολύ χαρούμενα!!!!!!!!!!!!!

γιατί το Σαββατοκύριακο αυτό είχαν παρέα… είχαμε έναν καινούριο φίλο!        

Που τον γνωρίσαμε θα μας ρωτήσετε;  Στη βιβλιοθήκη! Ποια βιβλιοθήκη;  θα ξαναρωτήσετε… Στη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας!        

  Την Παρασκευή, λοιπόν,  δανειστήκαμε το πρώτο μας βιβλίο. Όπως σας είπαμε, είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί το βιβλίο είναι ένας ακόμη φίλος … ένας παντοτινός φίλος!  «Μας κρατάει συντροφιά, μας ταξιδεύει το μυαλό και τη φαντασία σε υπέροχους κόσμους» (καταλήξαμε στην πρωινή μας συζήτηση, την περασμένη  Παρασκευή!)        

clip_image001

 

Η αγάπη για το βιβλίο και η αναγνωστική συμπεριφορά καλλιεργείται στις μικρές ηλικίες κι η συνήθεια να διαβάζουμε αναπτύσσεται από τα πρώτα χρόνια της ζωή μας. Πρόκειται για δεξιότητες που δεν μεταδίδονται κληρονομικά και δεν αποτελούν έμφυτες λειτουργίες για τον άνθρωπο. Αντίθετα αποκτώνται μέσω μιας μακροχρόνιας και συστηματικής παιδείας που δεν έχει καταναγκαστικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα και καλλιεργείται κυρίως με το παράδειγμα των γονιών και την υποστήριξη του σχολείου.        

  H σχέση του παιδιού με το βιβλίο οικοδομείται από την αρχή της ζωής του και  χρειάζεται διαρκώς υποστήριξη και καθοδήγηση! Σε αυτό το πλαίσιο στο νηπιαγωγείο μας κάθε χρόνο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη.  

        

Οι στόχοι μας πολλοί … και φιλόδοξοι!        

  • Καλλιέργεια και ανάπτυξη προφορικού λόγου
  • Εμπλουτισμός γνώσεων και λεξιλογίου
  • Ενεργοποίηση σκέψης, ανάπτυξη μνήμης, προσοχής και παρατήρησης
  • Ανάπτυξη εκφραστικής ικανότητας, φαντασίας και δημιουργικότητας ώστε να παράγουν τις δικές τους ιστορίες.

  

 Επίσης μπορεί        

  • Να αποτελέσει κίνητρο για υπευθυνότητα, προθυμία και σεβασμό αφού υπάκουνε σε κανόνες που τα ίδια έχουν θεσπίσει ύστερα από συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων
  • Να αποκτήσουν μια δημιουργική απασχόληση τα Σαββατοκύριακα, να προετοιμαστούν  θετικά (μαζί με τους γονείς τους)  για τις εργασίες του δημοτικού και ευκαιρία να μοιραστούν αναγνωστικές εμπειρίες με τα αδέλφια και τους φίλους τους.
  • Να αναπτύξει το ενδιαφέρον των παιδιών για τα βιβλία, να τα μετατρέψει σε ενεργητικούς αναγνώστες και να θεμελιώσει το δανεισμό ως παντοτινή συνήθεια.

 Προτάσεις  για  την ανάγνωση  ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας

 Πριν την ανάγνωση     

Δείχνουμε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητάμε να υποθέσουν το περιεχόμενο (Ερώτηση: Για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)    

Δείχνουμε με το δάχτυλο μας τη γραμματοσειρά και ζητάμε να «διαβάσουν» το τίτλο και να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστά γράμματα ή λέξεις.    

Διαβάζουμε το όνομα του συγγραφέα, του εικονογράφου και των εκδόσεων.    

Παροτρύνουμε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (Ερώτηση: Εσύ έχεις πάει στο δάσος;)    

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης     

Παροτρύνουμε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (Ερώτηση: Τι λέτε να έγινε;)    

Αναλύουμε  ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.    

Κάνουμε πότε – πότε ερωτήσεις, για να ελέγξουμε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.    

Ζητάμε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα.    

Μετά την ανάγνωση    

Επαναλαμβάνουμε  στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό, πρωταγωνιστές, αρχή ιστορίας, πως συνεχίστηκε, πως τελείωσε, τι μήνυμα μας δίνει)    

Βοηθάμε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα της δικής τους ζωής.    

Ζητάμε να ζωγραφίσουν όποια εικόνα του άρεσε απ το παραμύθι και να γράψουν ή να αντιγράψουν όποιες λέξεις θέλουν.    

Σαν επίλογος … 

Η ποιότητα της σκέψης ενός ατόμου εξαρτάται από την ποιότητα της γλώσσας του. Η γλώσσα κατέχει όντως κεντρικό ρόλο στη μάθηση και στη νοημοσύνη».

Advertisements

No comments yet»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: